iPads in the Classroom - New Technologies, Old Issues
Are they worth the effort?
Doug Reid, Nathaniel Ostashewski
Zu finden in: ED-Media 2011, 2011
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper presents the results of a research project that involved introducing iPads into two
elementary school classrooms to support the development of student digital storytelling skills. This was done
because the school jurisdiction wanted to implement technology into grade six classrooms and provide useful
support to the teachers and students. This project resulted in many positive learning experiences with the
technology, with storytelling and across other components of the curriculum and the community. There are a
number of implications of this research, including examining the constructionist theories underpinning the
learning behind the creation of educational artifacts. In practice, there are many management issues
regarding implementing new technology in classrooms as well as the pedagogical implications of giving
students access to technology that can allow them to create their own understandings in classrooms.
Von Doug Reid, Nathaniel Ostashewski im Text iPads in the Classroom - New Technologies, Old Issues Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mohamed Ally | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | iPad , microbloggingmicroblogging , Schuleschool , storytellingstorytelling , TabletTablet | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Tablets in education, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.