It’s not what you know but the device you knowThe influence of ownership on appropriation of mobile devices for learning on field trips
Nicola Louise Beddall-Hill
Zu finden in: Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments (Seite 26), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 13 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper proposes that the kind of ownership over a mobile device a learner experiences may determine how they appropriate that device is for learning. It describes field observations of three different kinds of ownership (borrowed, partial & personal) and how they changed the learning experiences of the students on Masters level geoscience field trips. It uses work by Pachler et al. (2010) on appropriation to inform this analysis. The research found that the rapid uptake in ownership of smart devices might mean personal devices replace institutional teaching devices to support and enhance learning in this setting. Therefore planning for technology enhanced learning (TEL) in similar future settings might benefit from considering how personal devices might be appropriated and so enable practitioners to exploit this change in cultural practice. It may be that providing more blended opportunities for learning which draw upon the different types of ownership could allow learners the choice and ability to appropriate the technologies (both personal & institutional) for their learning needs.
Von Nicola Louise Beddall-Hill im Konferenz-Band Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments (2011) im Text It’s not what you know but the device you know Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Elizabeth Brown | ||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | ENpS 3: Wer finanziert, wem gehören die Notebooks? | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school , mobile learningmobile learning | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Handheld / PDA |
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.