Providing scaffolding by using mobile applications in connectivist learning environmentOzlem Ozan, Mehmet Kesim
Zu finden in: Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments, 2011
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Zusammenfassungen
According to Siemens (2008) connectivism is the new paradigm for learning. Furthermore learning is a network formation process of connecting specialized nodes or information sources. The ability to see connections and recognize patterns and make sense between fields, ideas, and concepts is the core skill for individuals today. In this changing learning environment learning support should be reviewed. This study reveals traditional forms of Vygotsky’s ‘scaffolding’ concept based on the connectivist perspective. The study discusses the use of mobile applications in instructional scaffolding for learners to learn in a network, social scaffolding for them to exist in a network, technical scaffolding to assist their utilization of tools belonging to the network society, and administrative scaffolding to allow them to manage their educational process in this informal mechanisms and learning environment by using the mobile applications.
Von Ozlem Ozan, Mehmet Kesim im Konferenz-Band Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments (2011) im Text Providing scaffolding by using mobile applications in connectivist learning environment Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Konnektivismusconnectivism , Lernenlearning , microbloggingmicroblogging , mobile learningmobile learning , Zone of Proximal Development | ||||||||||||||||||
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.