
Zusammenfassungen
Part I of this research summarizes the developmental phases ACOT teachers go through as they
gradually replace their traditional beliefs and practices with new ones (see ACOT Report # 8). The
report represents the teachers’ development as five phases: Entry, Adoption, Adaptation,
Appropriation, and Invention. In this model, the teachers’ traditional text-based curriculum is
delivered in a lecture-recitation-seatwork mode is first strengthened through the use of technology and
then gradually replaced by far more dynamic learning experiences for students.
Von David C. Dwyer, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz im Text Teacher Beliefs and Practices Part I: Patterns of Change (1990)
Dieser Text erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum
, ![]() ![]() |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen 
- Teacher Beliefs and Practices Part II: Support for Change - The Evolution of Teachers’ Instructional Beliefs and Practices in High-Access-to-Technology Classrooms First-Fourth Year Findings (David C. Dwyer, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz) (1990)
- What is the Impact on Teacher Beliefs and Instructional Practices? (Katherine I. Sargent) (2003)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.