Story Problems
Zu finden in: Learning to Solve Problems, 2010
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Story problems are the most common kind of problem encountered by
students in formal education. Although not the most innovative or the
most authentic, they are clearly the most commonly solved kind of
problem in schools and universities as well as the most extensively
researched. Students begin solving story problems in early elementary
school and often encounter them through graduate school. From
simple combined problems in beginning mathematics (e.g., Tom has
three apples. Mary gave Tom three more apples. How many apples does
Tom have in the end? [Riley, Greeno, & Heller, 1983]) to complex
problems in thermodynamics, story problems are the most common
kind of problem in formal education. Many innovations in mathematics
and science education have attempted to replace story problems with
more complex and authentic problems. Notwithstanding those innovations,
story problems remain the most ubiquitous kind of problem
solved in schools and universities.
Von David H. Jonassen im Buch Learning to Solve Problems (2010) im Text Story Problems Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Problemproblem , story problemstory problem |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | designs problem, strategic performance problem, troubleshooting problem |
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Handbook of Research on Educational Communications and Technology - 4th edition (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) (2014)
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.