/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Four Didactic Parameters for Analysis and Planning

Zu finden in: Mobile Learning (Seite 297 bis 311), 2010 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Norbert PachlerBen BachmairIn Chapter 12 we discuss two mobile learning projects on the basis of four didactic parameters, which we have developed as a tool for analyzing and planning teaching and learning with mobile devices within the mobile complex.
Von Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook im Buch Mobile Learning (2010) im Text Charting the Conceptual Space auf Seite  27
Norbert PachlerBen BachmairIn Chapter 12 on pedagogical approaches to ubiquitous mobility we make detailed proposals how to ‘dock’ school learning onto mobile contexts by taking up ‘conversational threads’ from students’ everyday life. These proposals are premised on an understanding of the interrelation of media and context as cultural resources with the social constitution of child development and the formation of identity und subjectivity.
Von Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook im Buch Mobile Learning (2010) im Text Charting the Conceptual Space auf Seite  18
Mobile LearningIn this book we propose the augmentation and broadening of existing school-based learning and teaching by assimilating the native expertise of students with mobile devices and contexts. For analyzing and planning learning with mobile devices in schools we propose four didactic parameters in this chapter. These parameters give the opportunity to consider the breadth of teaching and learning in school in relation to individualised, mobile society and mass communication. One of our parameters focuses on modes of representation from mono media to media convergence. The parameters also deal with changing agency, such as the relationship of students to the learning object and the personal expertise of students in relation to the prerequisites of the school curriculum. Because the school´s usual practices of teaching and learning are intertwined with a variety of mobile practices, we reflect on learning sets in another of the parameters. The didactic parameters are applied to gain a deeper understanding of some published projects on mobile learning. Through this analysis we attempt to show their value in supporting the discussion of practical options in the area of mobile learning for schools, particularly with regard to providing responsive contexts of children´s and young people´s personal development. Finally we explore issues around the support and development required by teachers to be able to operate successfully in a (mobile) technology-rich environment.
im Buch Mobile Learning (2010) im Text Four Didactic Parameters for Analysis and Planning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Didaktikdidactics , mobile learningmobile learning , Schuleschool , Zone of Proximal Development

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Four Didactic Parameters for Analysis and Planning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 446 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.