Ingredients of Educational Portals as Infrastructures for Informal Learning ActivitiesErstpublikation in: T. Bastiaens & S. Carliner (Eds.), Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2007 (pp. 1203-1212)
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Open Educational Resources (OER) play a growing role in formal and informal learning settings – in the form of software, open courseware, open access publications and e-journals or information resources of the Internet. This paper focuses specifically on the design of portals, which compile information on a specific topic and, thereby, offer a focal point for informal learning activities. These resources have implicit or explicit educational goals: They aim to give comprehensive information on their topic and they usually support knowledge exchange in a community. This paper provides an overview of typical components constituting educational portals. Basic elements are identified in an explorative website analysis survey.
Von Stefanie Panke im Text Ingredients of Educational Portals as Infrastructures for Informal Learning Activities (2007) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Etienne Wenger | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | informal learninginformal learning , Lernenlearning , Open AccessOpen Access , Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources , Unterricht , Unterrichtsmaterial , Unterrichtsmaterialserver | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, formal learning, LehrerIn, Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Ingredients of Educational Portals as Infrastructures for Informal Learning Activities: Artikel als Volltext (: , 2248 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.