Ethiopia Implementation ReportSeptember - December 2007
Bjorn Everts, Matthew Herren, David Hollow
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
From September to December 2007 Eduvision embarked on a joint venture with GTZ/ECBP in order to conduct initial tests regarding the educational and technical suitability of the Eduvision software for use in the Ethiopian classroom.
This report begins with outlining the aims and objectives of the study. It then focuses on the pedagogical context in order to provide an understanding of the pre-existing educational framework that is in place. Following this is a brief explanation of the technology involved and an overview of the research methods that were utilised. The analysis is split into three sections of key findings; change in teacher and learning style, the effect of age on the use of Melepo, and the use of Eduvision to aid computer skills. As a primary purpose of this study is to provide a foundation for forthcoming monitoring and evaluation, the methodological and technical constraints that were encountered are then listed. In closing the report, attention is given to the way ahead for Eduvision in Ethiopia in light of the documented findings.
Von Bjorn Everts, Matthew Herren, David Hollow im Text Ethiopia Implementation Report (2008) This report begins with outlining the aims and objectives of the study. It then focuses on the pedagogical context in order to provide an understanding of the pre-existing educational framework that is in place. Following this is a brief explanation of the technology involved and an overview of the research methods that were utilised. The analysis is split into three sections of key findings; change in teacher and learning style, the effect of age on the use of Melepo, and the use of Eduvision to aid computer skills. As a primary purpose of this study is to provide a foundation for forthcoming monitoring and evaluation, the methodological and technical constraints that were encountered are then listed. In closing the report, attention is given to the way ahead for Eduvision in Ethiopia in light of the documented findings.
Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | GTZ Deutsche Gesellschaft für Technische Zusammenarbeit , Barry Kort , Peter Rave , Rob Reilly | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Konstruktivismusconstructivism , LehrerInteacher , OLPCOne Laptop per Child Project , Schuleschool , Unterricht | |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz |
Tagcloud
Zitate aus diesem Text
Within such a system, politeness and obedience are the main qualities that a teacher wishes to instil in their students. There is exceptionally high importance placed on the established hierarchy of authority from the teacher and subordination of the student. The notion of a student discovering information or teaching themselves is perceived to be connected with the idea of teachers failing to do their job properly.
von Bjorn Everts, Matthew Herren, David Hollow im Text Ethiopia Implementation Report (2008) Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.