Scripting Argumentative Knowledge Construction in Computer-Supported Learning EnvironmentsZu finden in: Scripting Computer-Supported Collaborative Learning, 2007
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computer-supported collaborative learning (CSCL) environments may help
encourage learners to engage in argumentative knowledge construction.
Argumentative knowledge construction means that learners work together to
elaborate on concepts by constructing arguments and counterarguments. This
is achieved through discourse with the goal of acquiring knowledge within a
specific domain. However, learners may encounter problems relating to one of
three dimensions of argumentative knowledge construction. First, learners
seem to have difficulties in constructing arguments that contribute to solving
the task. Second, learners’ arguments may lack important components such as
data and warrants. Third, learners rarely build upon the arguments of their
learning partners. Structuring argumentative knowledge construction with
collaboration scripts is a promising instructional approach for facilitating
specific process dimensions of argumentative knowledge construction. Little is
known, however, about how to most effectively facilitate the acquisition of
knowledge by directing collaboration scripts at specific dimensions of
argumentative knowledge construction. This chapter will outline the
theoretical background of argumentative knowledge construction and will then
describe script components that target different dimensions of argumentative
knowledge construction. The chapter will then discuss the empirical findings
of two studies regarding the effects of these script components.
Von Armin Weinberger, Karsten Stegmann, Frank Fischer, Heinz Mandl im Buch Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (2007) im Text Scripting Argumentative Knowledge Construction in Computer-Supported Learning Environments Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Carl Bereiter , Pierre Dillenbourg , Paul A. Kirschner , Marlene Scardamalia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | collaboration scriptcollaboration script , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Scripting Argumentative Knowledge Construction in Computer-Supported Learning Environments: Artikel als Volltext (: , 131 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.