Content Exposure of Slide Show Presentations for Selective Download and Annotation via Mobile Devices![]() Zu finden in: mLearn 2005, 2005
|
![]() |

Zusammenfassungen
Presentation software, such as Microsoft
PowerPoint, has gained popularity as a method of
lecture delivery, and the built-in web publishing
features make it easy to convert such slide shows to
HTML format. The increase in the availability and
functionality of handheld devices has provided new
opportunities for using mobile technology in
education. We propose the novel integration of these
technologies for use in a teaching environment that
allows users to selectively download and annotate
parts of the slide show using mobile devices. A web
application has been developed for use in a lecture
theatre or classroom environment that allows
students to access content from a slide show during
a presentation. An HTML version of a PowerPoint
slide show is made available via a wireless access
point. A server-side application parses the slides
contents to create an image representation of the
various content groups. A mobile web application
displays these content groups as different coloured
blocks which correspond to the content on the main
lecture display screen. Each coloured block provides
a link to selectively download the desired content
group, which the server application then extracts
from the slide’s contents. In addition, the mobile
application allows for the annotation (lecture notes)
and storage of the downloaded data. Students can
then view the downloaded data and annotations at a
later stage for study purposes.
Von Peter G. Clayton, Greg G. Foster, Philip West 
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Jeremy Roschelle | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Handheld / PDAHandheld
, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school
, HTMLHTML
, ![]() | ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.