Use of Wikis in Graduate Course Work
Mary Bold
Erstpublikation in: Journal of Interactive Learning Research, Volume 17, Issue 1, January 2006
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
Graduate education in an online environment frequently means relying on a course management system (CMS) but also calls for additional interactive components. Courses in an online Master's in Family Studies incorporated wikis (Hawaiian word for “quick”) to support collaboration among students. Online collaboration can replicate the expected cooperative learning among graduate students in on-campus settings. To accomplish this, wiki technology was utilized for collaborative webpages.
Von Mary Bold im Text Use of Wikis in Graduate Course Work (2005) Dieser Text erwähnt ...
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Zitationsgraph
6 Erwähnungen
- Using Wikis for Collaborative Learning - a Case Study of an Undergraduate Students’ Group Project in Hong Kong (Kevin Leung, Samuel Kai Wah Chu)
- Einsatzmöglichkeiten von Wikis in der Ausbildung - Seminararbeit (Kristof Klee) (2006)
- The Isle is Full of Noises - Using Wiki Software to Establish a Discourse Community in a Shakespeare Classroom (Robin Farabaugh) (2007)
- WikiSym 2007 (2007)
- Building Collaborative Capacities in Learners - The M/Cyclopedia Project, Revisited (Axel Bruns, Sal Humphreys)
- The effects of using a wiki on student engagement and learning of report writing skills in a university statistics course (David L. Neumann, Michelle Hood) (2009)
- Wikis to support the «collaborative» part of collaborative learning (Jóhann Ari Lárusson, Richard Alterman) (2009)
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.