/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Impact of alternative introductory courses on programming concept understanding

Allison Elliott Tew, W. Michael McCracken, Mark Guzdial
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 25 bis 35), 2005
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark GuzdialComputer science has long debated what to teach in the introductory course of the discipline, and leaders in our field have argued that the introductory course approach is critical to student development. We investigated the impact of alternative approaches to introductory computing by considering the questions of what students bring to their second class in computing and how the outcomes differ depending on the students' alternative first course. Our study showed significant differences in understanding of introductory concepts, such as iteration, conditionals, and arrays, at the beginning of the second course. However, by the end of the second course their understanding had converged.
Von Allison Elliott Tew, W. Michael McCracken, Mark Guzdial im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Impact of alternative introductory courses on programming concept understanding (2005)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Programmierenprogramming

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Impact of alternative introductory courses on programming concept understanding: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 374 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 3
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 113321121
20162017