/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Reasoning on Children´s Cognitive Skills in an Informatics Contest

Findings and Discoveries from Finland, Lithuania, and Sweden
Valentina Dagiene, Linda Mannila, Timo Poranen, Lennart Rolandsson, Gabriele Stupuriene
Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 66 bis 77), 2014    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this paper, we present the results from a multi-national study of students´ results in the international IT contest ”Bebras”. Bebras provides motivating and game-like tasks in the format of multiple-choice questions and interactive problems to students in grades 2-12. Our study focuses on the results of nearly 8 000 students aged 10-13 in Finland (n=852), Sweden (n=201) and Lithuania (n=7 022), using gender, task and country as the underlying variables. In addition to presenting the overall results of the three student groups, we also analyse a subset of tasks in common according to Bloom´s taxonomy and put forward detailed results for these tasks with regard to gender and country. The results show that there is no difference in performance between boys and girls in this age group. Our findings also indicate that there was a slight mismatch between the difficulty level of the tasks used in the contest and students´ actual abilities; finding more efficient and trustworthy ways of evaluating difficulty levels upfront and choosing a suitable task set is hence important for upcoming contests.
Von Valentina Dagiene, Linda Mannila, Timo Poranen, Lennart Rolandsson, Gabriele Stupuriene im Konferenz-Band ISSEP 2014 (2014) im Text Reasoning on Children´s Cognitive Skills in an Informatics Contest

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 54311113111
201520162017