/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Fostering Relevant Research on Educational Communications and Technology

Martin Oliver
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Describing research as 'relevant' implies that there is an aim that it should serve; asking further how such work can be fostered raises questions about the encouragement and control of research practices. This chapter explores the idea of relevance in the context of research on educational communications and technology, and considers the mechanisms through which groups such as researchers and policy makers foster work that serves their interests. Firstly, historical patterns of cycles of promise then disappointment for technologies are noted. Then, the idea of relevance is considered in relation to the audiences with interests in work in this field. Next, mechanisms for fostering particular kinds of research are discussed, using concepts from Communities of Practice to frame the discussion. The chapter concludes by identifying ways of fostering relevant research that are distinctive to work in this field, such as the use of templates for knowledge representation and processes such as participative design, and problems that will persist in achieving this, such as the need to contextualize research claims in relation to specific teaching contexts.
Von Martin Oliver im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Fostering Relevant Research on Educational Communications and Technology

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Fostering Relevant Research on Educational Communications and Technology: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 231 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 8211121111
201520162017