/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Integrated View at the MTCS Course Organization: The Case of Recursion

Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis
Zu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 193 bis 212), 2011   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter presents an optional organization theme for the MTCS course around the concept of recursion. Based on the active learning-based teaching model, a series of themes is suggested, each one highlights a different pedagogical perspective. The themes are: classification of recursive phenomena (a non-programming task), the 'leap of faith” approach, models of the recursive process, research on learning/teaching recursion, how does recursion sound? (the case of trees and fractals), evaluation (a non-programming project and a test construction), and a list of additional activities that illustrates that recursion can, indeed, be the focus of almost any topic discussed in the MTCS course. Each theme is accompanied with activities devoted to recursion to be facilitated in the MTCS course.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Integrated View at the MTCS Course Organization: The Case of Recursion

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Integrated View at the MTCS Course Organization: The Case of Recursion: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1692 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 10232121111
20132014201520162017