/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Evaluation

Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis
Zu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 165 bis 179), 2011   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Evaluation is one of the most common tasks teachers perform from the early stages of their professional development. This chapter highlights the uniqueness of learners´ evaluation in the case of computer science education, emphasizing that evaluation is not a target by itself, but rather, a pedagogical means by which (a) teachers improve their understanding of the current knowledge of their pupils, and (b) learners get feedback related to their own understanding of the learned subjects. The chapter also delivers the message that the theme of evaluation can be discussed in the MTCS course in different opportunities, for example, learners´ alternative conception, project-based learning, and types of questions. The topics on which this chapter focuses are tests, project evaluation and the use of portfolio in computer science education. We end this chapter by addressing the evaluation of the students enrolled in the MTCS course.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Evaluation

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Evaluation: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1564 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 11232121141
20132014201520162017