/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Types of Questions in Computer Science Education

Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis
Zu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 143 bis 163), 2011   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

As in the teaching of any discipline, computer science teachers are expected to vary their teaching methods, and therefore this pedagogical issue should be included in the MTCS course. This chapter focuses on how to achieve this pedagogical target by using different types of questions. It explores and discusses different types of questions that computer science educators (middle and high school teachers as well as university instructors) can use in different teaching situations and processes: in the classroom, in the computer lab, as homework, or in tests. The chapter lays out also the advantages of using a variety of question types both for learners and teachers, and focuses on the design process of different question types. Though the types of questions presented are mainly related to programming assignments, most of them are suitable also for other computer science contents.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Types of Questions in Computer Science Education

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Hausaufgabenhomework, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Programmierenprogramming, Prüfung

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Types of Questions in Computer Science Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1643 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 41
Webzugriffe auf dieses Kapitel 8232123111131111
20132014201520162017