/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Building and Learning with Programmable Bricks

Randy Sargent, Mitchel Resnick, Fred Martin, Brian Silverman
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996  
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. KafaiMitchel ResnickIn the last chapter of this section, "Building and Learning with Programmable Bricks," Randy Sargent, Mitchel Resnick, Fred Martin, and Brian Silverman discuss the applications and implications of the Programmable Brick-a tiny, portable computer embedded inside a LEGO brick, capable of interacting with the physical world in a large variety of ways. Programmable Bricks make possible a wide range of new design activities for students in robotics and ubiquitous computing, a new research field that aims to spread computation throughout the environment, embedding computation in all types of objects and artifacts. The authors describe initial results from three types of applications: building active environments in which children use Programmable Bricks as sensors and regulators; making autonomous creatures that display various behaviors; and personal science experiments to monitor and control everyday phenomena. The authors conclude with a list of 20 things to do with Programmable Bricks.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 52
Webzugriffe auf diesen Text 311111113342222112211122111244222122422111111132112111151221
20072008200920102011201220132014201520162017