Broadening Participation in ComputingExperiences of the Hour of Code in an African Country
Ethel Tshukudu, Maria Kallia, Katharine Childs, William Darragh
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
|
|
Zusammenfassungen
To increase participation in formal computer science education in underrepresented regions like Africa, an initiative called CSEdBotswana was launched in Botswana. To take an initial step towards this change, an "Hour of Code" (HoC) event was carried out, engaging 16 secondary schools, over 700 students, 20 teachers, and 20 facilitators. In this paper, we recount our firsthand experiences of organizing the Hour of Code event, with a focus on its impact on students’ attitudes towards programming, as well as the experiences of teachers and facilitators. The results indicate a positive impact on students’ perceived importance of programming, engagement, and learning but no significant impact on their interest in pursuing programming. The feedback from teachers and facilitators underlines the potential of Hour of Code as an educational tool, while also highlighting the requirement for more resources and teacher expertise. This research forms part of a broader study aimed at expanding participation in formal computer science education in a developing country.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Programmierenprogramming |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Broadening Participation in Computing: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 476 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.