Development of the InteractionSuitcase in virtual reality to support inter- and transcultural learning processes in English as Foreign Language educationRebecca Hein, Jeanine Steinbock, Maria Eisenmann, Marc Erich Latoschik, Carolin Wienrich
Zu finden in: DELFI 2021 (Seite 91 bis 96), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Immersion programs and the experiences they offer learners are irreplaceable. In times of Covid-19, social VR applications can offer enormous potential for the acquisition of inter- and transcultural competencies (ITC). Virtual objects (VO) could initiate communication and reflection processes between learners with different cultural backgrounds and therefore offer an exciting approach. Accordingly, we address the following research questions: (1) What is a sound way to collect objects for the InteractionSuitcase to promote ITC acquisition by means of Social VR? (2) For which aspects do students use the objects when developing an ITC learning scenario? (3) Which VO are considered particularly supportive to initiate and facilitate ITC learning? To answer these research questions, the virtual InteractionSuitcase will be designed and implemented. This paper presents the empirical preliminary work and interim results of the development and evaluation of the InteractionSuitcase, its usage, and the significance of this project for Human- Computer Interaction (HCI) and English as Foreign Language (EFL) research.
Von Rebecca Hein, Jeanine Steinbock, Maria Eisenmann, Marc Erich Latoschik, Carolin Wienrich im Konferenz-Band DELFI 2021 (2021) im Text Development of the InteractionSuitcase in virtual reality to support inter- and transcultural learning processes in English as Foreign Language education Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Fremdsprachenlernensecond language learning , Sprachenlernenlanguage learning , Virtual Realityvirtual reality |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Computer Aided Language Learning (CALL), Fremdsprache, Virtualität |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Development of the InteractionSuitcase in virtual reality to support inter- and transcultural learning processes in English as Foreign Language education: Konferenzbeitrag als PDF (: , 305 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.