Digital Games for Science Learning and Scientific LiteracyIro Voulgari
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 35 bis 49), 2020
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Zusammenfassungen
In this chapter, we focus on the links between science learning and digital games. We review previous studies in the field, identify key findings and propose a conceptual model for further research. We view digital games not only as media through which players can explore and understand or be motivated to further study the learning content, but also as cultural and social practices within which gameplaying is situated. The main themes discussed in this chapter as factors relevant to the support of science learning and scientific thinking through game-based learning are (a) game design issues, (b) individual factors such as game preferences and motivations, game experience and literacy, and perceptions of games and (c) the social and cultural context of gameplaying (e.g. formal, non-formal and informal learning settings). Digital games can be effective instructional tools for science education but in this chapter we further examine how they can become tools for empowering the learners to meaningfully engage with science and how they can support the learners’ scientific literacy and citizenship.
Von Iro Voulgari im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text Digital Games for Science Learning and Scientific Literacy Dieses Kapitel erwähnt ...
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.