/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Pacing in Serious Games

Exploring the Effects of Presentation Speed on Cognitive Load, Engagement and Learning Gains
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Dominik PetkoRegina SchmidAndrea CantieniBackground. To determine the optimal speed of computer-paced serious games, the interplay of cognitive load variables and game engagement variables can serve as combined criteria.
Intervention. In order to test the effects of higher or lower game speeds on different types of cognitive load and engagement, the FRESH FOOD RUNNER game was developed, which teaches the harvest seasons of different fruits and vegetables.
Method. In this study, N=58 6th grade primary school students are randomly assigned to play the serious game FRESH FOOD RUNNER at different speeds. Pre-and post-tests are used to assess learning gains, in combination with rating scales for different types of cognitive load and game engagement.
Results. Results show that highest learning gains and lowest levels of extraneous cognitive load are prevalent at medium speed settings, which are neither too fast nor too slow. A similar pattern is apparent for student ratings of game engagement.
Discussion and Conclusion. In consequence, learning gains, cognitive load and engagement variables can be regarded as suitable criteria to determine the optimal speed of serious games.
Von Dominik Petko, Regina Schmid, Andrea Cantieni im Text Pacing in Serious Games (2020)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
cognitive load theory (CLT), Lernenlearning, serious gamesserious games, Spielgame

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Pacing in Serious Games: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 865 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.