Evaluating Games for Classroom UseKatrin Becker
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 907 bis 920), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
To promote teachers choosing and using games in the classroom, educational leaders, researchers, and practitioners must address three needs. First, educators need confidence that games embody or support sound pedagogy. Second, educators need to be able to evaluate games for their potential as learning objects. Finally, educators can benefit from concrete models of classroom use of games. This chapter provides a brief introduction to game-based learning pedagogy, an evaluation model that can guide a structured analysis of a game for potential classroom use and a sampling of instructional strategies adapted for teaching with games.
Von Katrin Becker im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Evaluating Games for Classroom Use Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jerome S. Bruner , Lakhmi C. Jain , Jean Lave , Minhua Ma , M. David Merrill , Andreas Oikonomou , Seymour Papert , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) , game-based learninggame-based learning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Evaluating Games for Classroom Use: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 395 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.