/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Doors, Walls and Windows?

The Gender Gap in Ontario High School Computer Science
Steven Floyd
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In 2002, Jane Margolis and Allan Fisher's research presented computer science (CS) education as a clubhouse for males that resulted in females being left out of the CS loop [1]. The researchers identified several influences contributing to a gender gap in computing education and they called these influences the doors, walls and windows of the computing clubhouse. In order to determine whether or not a gender gap exists in Ontario high school CS, this research analyzes enrollment figures provided by the province and concludes that during the 2017-2018 school year, females made up only 26.6% of students enrolled in the grade 10 course, 20.4% of students enrolled in the grade 11 courses, and 15.7% of the students enrolled in the grade 12 courses. Enrollment numbers from 2009 to 2017 revealed a similar pattern. The research also explores the impact that a gender gap may have on economic and educational opportunities for underrepresented groups in Ontario and identifies scalable solutions and frameworks [2] that may help dismantle the doors, walls, and windows of high school CS education in Ontario. This research is timely considering that the Ontario Ministry of Education recently announced a strategy to revise high school CS curriculum [3] while Canada's federal government announced an additional $60 million of funding to support the CanCode K-12 coding initiative [4]. Research seeking to provide insight into existing gender gaps in CS education and potential frameworks that may help improve diversity and inclusivity in CS curriculum and policy initiatives is critical considering the potential impact and missed opportunities that result from a CS student population and workforce lacking in diversity.

Von Steven Floyd im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Doors, Walls and Windows? (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
GenderGender, Informatikcomputer science

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Doors, Walls and Windows?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 560 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.