/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Understanding our Human Resources

District Leadership-Efforts at Understanding CS Education Implementation in Their Own Buildings
Leigh Ann DeLyser, Stephanie Wortel-London, Lauren Wright, Anisa Bora
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer science education research has primarily focused on teacher and student outcomes. Both teachers and students move through educational systems that have both direct and indirect effects on equity, quality, and implementation. Prior research has shown that there is a gap in enthusiasm and perception of importance of CS education between teachers and school leadership [2]. Additionally, many CS education studies have reported teacher attrition after professional development due to institutional barriers [3,4]. The recent report released by Google [2] mentions implementation 34 times and highlights the barriers faced by teachers and students when the systems are not aligned with the goals of individuals.

In this poster we present data from 63 district teams participating in CSforALL SCRIPT workshops [1]. During the workshops, teams were asked to self-assess against a rubric signposting the growth toward high-quality CS education implementation and set goals for themselves to increase rigorous CS education instruction and equitable participation of students. This paper analyzes a subset of the 1023 goals collected by CSforALL to date [5], specifically focused on the goals related to landscaping, or district identification of resources and needs. This data corpus is comprised of 98 goals set by 38 school districts. Analysis takes a mixed methods approach, sharing quantitative data about the focus of the goals, as well as a qualitative analysis of how leadership teams sought to gain information about their own implementation.

Von Leigh Ann DeLyser, Stephanie Wortel-London, Lauren Wright, Anisa Bora im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Understanding our Human Resources (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Understanding our Human Resources: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 693 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.