Mobile Apps for Teacher Education: Identifying Social, Cognitive, and Teaching Presences in Interactions via WhatsAppGlenda Gunter, Junia de Carvalho F. Braga
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
Mobile learning has recently drawn teachers’ attention for its potential to promote learning experiences. Drawing on the Community of Inquiry framework, the researchers analyzed two online teacher education courses in Brazil, with forty participants each, via mobile digital technology, utilizing WhatsApp as the vehicle for communication. The focus of this mixed method study is to identify social, cognitive, and teaching presences in the teachers’ posts during the courses. The findings show evidence of these presences and indicate that emojis play an important role in mobile mediated communication, especially to support participants to keep on task.
Von Glenda Gunter, Junia de Carvalho F. Braga im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Mobile Apps for Teacher Education: Identifying Social, Cognitive, and Teaching Presences in Interactions via WhatsApp Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Agnes Kukulska-Hulme | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInnen-Bildungteacher training , mobile learningmobile learning , WhatsApp | ||||||||||||||||||
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Volltext dieses Dokuments
Mobile Apps for Teacher Education: Identifying Social, Cognitive, and Teaching Presences in Interactions via WhatsApp: Volltext als PDF (: , 268 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.