Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In today’s technology-rich world, many schools have begun teaching coding, the language
we use to instruct today’s computers. It’s a skill that is in high demand, and there are
intriguing examples of schools across the world teaching it in ways that are relevant and
engaging for students. But the risk is that we will again be teaching students today’s
techniques to solve tomorrow’s problems; by the time today’s students graduate, these
techniques might already be obsolete. We should instead focus on the computational
thinking that underpins these techniques – and that students can use to shape the
technologies of tomorrow.
Beat hat Dieses Blogposting während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieses Blogposting auch schon in Blogpostings erwähnt.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Should schools teach coding?' Biblionetz-Verweise von 'Should schools teach coding?'