Social Interactive Learning in Multiplayer GamesVanessa Camilleri, Leonard Busuttil, Matthew Montebello
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 481 bis 501), 2012
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Zusammenfassungen
The way people have been learning and living is constantly evolving. Whereas, a couple of decades ago, society required a workforce dominated primarily by the ‘production-line’ paradigm, nowadays the balance has tipped towards the necessity of a work-force which is dynamic, innovative, creative, and able to deal with problems in the most efficient manner. These characteristics are most often inherent of ‘Gamers’ or that section of the work-force which society is harbouring. This chapter will explore some of the characteristics, which games are capable of extracting and extrapolate them to a learning continuum shifting from the individual to the more collaborative framework. Ultimately this chapter aims to show why a shift in the mentality needs to occur when it comes to education and learning, as we move forward in the same steps which games have successfully undertaken.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | design thinking , Lernenlearning , World of Warcraft , Zone of Proximal Development |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.