'Why Can´t I Learn Programming?The Learning and Teaching Environment of Programming
Zsuzsanna Szalayné Tahy, Zoltán Czirkos
Zu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 199 bis 204), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article focuses on teaching a textual programming language as the first programming language (allowing for previously studied visual programming languages). The teaching process is placed into a real educational environment in connection with the national curriculum, social expectations and students reactions. In order to write a program, several abilities and pieces of knowledge are required. There are tools and syllabuses for teaching these skills but the result mainly depends on the personality of the students and teachers. We use the term 'Learning Activity Unit†to describe the teaching-learning process of programming and detecting gaps in every day practice. This very simple model is practical for teachers to detect problems. In the global view of teaching programming, the implementation of the curriculum could be analysed.
Von Zsuzsanna Szalayné Tahy, Zoltán Czirkos im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text 'Why Can´t I Learn Programming? Dieses Kapitel erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
'Why Can´t I Learn Programming?†The Learning and Teaching Environment of Programming: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 111 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.