A Notation for Sets, Sequences and SeriesSusanna H. du Plessis, Vreda Pieterse
Zu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 77 bis 88), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The use of a well-designed and uniform notational system is imperative to improve communication and understanding. Currently, a fairly consistent notational system is used to notate the elements of sets, but the notations for sequences, series and other quantifications often vary from one author to another. The most widely used notation for sets has limitations and cannot easily be generalised to sequences and series. Furthermore, the well-known sigma notation for series is ambiguous and difficult to grasp. This article proposes a clear notation that can be used for all of the above. We aim to test the hypothesis that this notation could aid an understanding of concepts which build on the use of this notation. As a first step, we conducted a pilot study to inform the design of an experiment to evaluate the effect of the proposed notation on understanding. Secondary-school learners who had never been exposed to the sigma notation participated in the pilot study.
Von Susanna H. du Plessis, Vreda Pieterse im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text A Notation for Sets, Sequences and Series Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Notation for Sets, Sequences and Series: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 218 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.