Collaborative Design Work in Technology EducationKaiju Kangas, Pirita Seitamaa-Hakkarainen
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter examines how designing, particularly collaborative designing, could be promoted in technology education classrooms. A few pedagogical models, where the design process is approached through collaborative inquiry, are presented. One approach, Learning by Collaborative Design (LCD), is described in greater detail, because of its unique applicability to technology education. The approach focuses on object-oriented learning, i.e., learning activities organized around the systematic and deliberate pursuit of knowledge creation by constructing design artifacts. The chapter introduces focal elements of the LCD model, such as authentic design tasks that balance openness and constraints, as well as promotion of mediated and embodied design practices, and discusses their implications for technology education. In conclusion, the linkage between design learning and the maker movement is examined, and directions for future research are proposed.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Collaborative Design Work in Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink ( : , 283 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


design thinking
Offenheit
, 283 kByte;
)
Biblionetz-History