The Nature of Interdisciplinary STEM EducationMichael K. Daugherty, Vinson Carter
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 159 bis 171), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Interdisciplinary STEM education is the pedagogical approach by which students learn the interconnectedness of the disciplines of science, technology, engineering, and mathematics. Interdisciplinary STEM education also provides a platform to introduce problem-based learning, cooperative learning, expand problem-solving capabilities, and introduce students to the use of engineering design. Several research studies suggest that when students are introduced (early) to the STEM disciplines through integrated and problem-centered learning activities, they are more likely to remain engaged throughout formal education and are more likely to enter one or more of these fields as a career.
Von Michael K. Daugherty, Vinson Carter im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text The Nature of Interdisciplinary STEM Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | design thinking , Lernenlearning , Mathematikmathematics , MINTscience, technology, engineering, mathematics , problem-based learningproblem-based learning , Wissenschaftscience |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Nature of Interdisciplinary STEM Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 191 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.