Middle Childhood Education: Engineering Concepts, Practices, and TrajectoriesCathy P. Lachapelle, Christine M. Cunningham, Martha E. Davis
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 141 bis 157), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter discusses the important features of age-appropriate engineering education for school-age children. It lays out core concepts and practices for engaging children, articulating eight design parameters that include narrative context; goals, constraints, and requirements; engineering design processes and epistemic practices; exploring materials and methods; application of science and mathematics; analysis of data for planning and redesign; collaboration; and agency. It considers three bands: ages 7-8 (beginning readers), ages 9-10 (middle childhood), and ages 11-12 (preadolescents). This chapter extends the trajectory presented in chapter 'Engineering Concepts, Practices, and Trajectories for Early Childhood Education†(Cunningham et al. In English LD, Moore TJ (eds) Early engineering learning. Springer, New York, in press). For each design parameter of engineering education, the chapter describes what engineering activity looks like for each age band, drawing on the authors´ experience with curriculum design, evaluation, and observation and research in classrooms.
Von Cathy P. Lachapelle, Christine M. Cunningham, Martha E. Davis im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Middle Childhood Education: Engineering Concepts, Practices, and Trajectories Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Middle Childhood Education: Engineering Concepts, Practices, and Trajectories: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 263 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.