/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Analysis of Student Perspectives on Using Tablet PCs in Junior and Senior Level Chemical Engineering Courses

Enrique Palou, Zaira Ramírez-Apud, Nelly Ramírez-Corona, Aurelio López-Malo
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 307 bis 319), 2016 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Revolutionizing Education with Digital Ink

The How People Learn framework was used to redesign one junior-level chemical engineering course entitled Kinetics and Homogeneous Reactor Design (seventh semester) as well as two senior-level courses, Catalysis and Heterogeneous Reactor Design (eighth semester) and Process Dynamics and Control (ninth semester). Our goal was to improve chemical engineering teaching and learning by creating high-quality learning environments that promote an interactive classroom while integrating formative assessments into classroom practices by means of Tablet PCs and associated technologies. In order to examine how students perceived the use of Tablet PCs and associated technologies, we conducted semi-structured interviews with students that had completed the course sequence. The analysis indicated a number of themes that consistently appeared within the interview sessions and were addressed by students from different viewpoints. Five overall themes emerged: student experience in using Tablet PCs, impact on learning, potential of Tablet PCs and associated technologies, formative assessments, as well as advantages and disadvantages of using the Tablet PC in studied classrooms. This paper reports upon the themes identified in the analysis of the results from the semi-structured interviews.

Von Enrique Palou, Zaira Ramírez-Apud, Nelly Ramírez-Corona, Aurelio López-Malo im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink (2016) im Text Analysis of Student Perspectives on Using Tablet PCs in Junior and Senior Level Chemical Engineering Courses

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Hochschulehigher education institution, Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DyKnow, Universität

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.