/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

First year students' impressions of pair programming in CS1

Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2007 (Seite 73 bis 86), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Pair programming, as part of the Agile Development process, has noted benefits in professional software development scenarios. These successes have led to a rise in use of pair programming in educational settings, particularly in CS1. Specifically [6] has shown that students using pair programming in CS1 do better in a CS2 class (with solo programming) than students who don't pair in CS1. This paper seeks to address a similar question, but from a qualitative, student-focused approach. How do students define, experience and value the pair programming experience? How do they experience and value it compared to solo programming? Does pairing in CS1 impact their confidence in their abilities.

We report on semi-structured interviews with eleven subjects from two institutions where pair programming was used in CS1 and solo programming was used in the next course. Many of the responses met our expectations: students get stuck less and explore more ideas while pairing, and believe that pair programming helped them in CS1. Other responses were more surprising. Students reported that when solo programming that they were more confident and understood their programs better. Many students also said that they started work on their assignments earlier when soloing. Students also continue to use other students as resources even when working "solo".

Von Beth Simon, Brian Hanks im Konferenz-Band ICER 2007 im Text First year students' impressions of pair programming in CS1 (2007)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, pair programming, Programmierenprogramming

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW First year students' impressions of pair programming in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 314 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.