Impact of alternative introductory courses on programming concept understanding Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 25 bis 35), 2005
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Zusammenfassungen
Computer science has long debated what to teach in the introductory course of the discipline, and leaders in our field have argued that the introductory course approach is critical to student development. We investigated the impact of alternative approaches to introductory computing by considering the questions of what students bring to their second class in computing and how the outcomes differ depending on the students' alternative first course. Our study showed significant differences in understanding of introductory concepts, such as iteration, conditionals, and arrays, at the beginning of the second course. However, by the end of the second course their understanding had converged.
Von Allison Elliott Tew, W. Michael McCracken, Mark Guzdial im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Impact of alternative introductory courses on programming concept understanding (2005) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Martin Greenberger | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.