Improving learning in CS1 via tablet-PC-based in-class assessmentKimberle Koile, David Singer
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2006 (Seite 119 bis 126), 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper describes two pilot studies, one completed and one ongoing, that evaluate the use of Tablet PCs and a Tablet-PC-based classroom presentation system in an introductory computer science class. The presentation system, Classroom Presenter [2, 3], supports student wireless submission of digital ink answers to in-class exercises. In these studies, we evaluate the hypothesis that the use of such a system increases student learning by: (1) increasing student focus and attentiveness in class, (2) providing immediate feedback to both students and instructor about student misunderstandings, (3) enabling the instructor to adjust course material in real-time based upon student answers to in-class exercises, (4) increasing student satisfaction. The studies evaluate each of the above four parameters by means of classroom observation, surveys, and interviews.
Von Kimberle Koile, David Singer im Konferenz-Band ICER 2006 im Text Improving learning in CS1 via tablet-PC-based in-class assessment (2006) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | B. S. Bloom , Eric Mazur | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Informatikcomputer science , Tablet PCTablet PC | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Tablet PCs in education |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Improving learning in CS1 via tablet-PC-based in-class assessment: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 1980 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.