Exploratory homeworksan active learning tool for textbook reading
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 105 bis 110), 2012
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Zusammenfassungen
Constructivist learning theory suggests that learners must construct their own understandings, rather than have understanding passively dumped into their brains. These findings support the US National Research Council's recommendations for the adoption of active learning pedagogies in the classroom. However, the "classroom lecture" is only one of the resources students commonly have for learning in higher education. In this paper, we present exploratory homeworks -- a tool to support active learning for teaching programming languages. By leveraging the opportunity for the student to interact with the computer/compiler, we seek to provide a model for students of how to explore and understand programming language constructs and concepts. We report on the use of 15 exploratory homework assignments used in a CS0 course with 440 students in Winter 2011. We provide a model and advice for others wishing to develop exploratory homeworks for their programming courses and present quantitative and qualitative evidence regarding students' positive valuation of the homeworks.
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Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- ICER 2013 - International Computing Education Research Conference, ICER '13, La Jolla, CA, USA, August 12-14, 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) (2013)
- Student experience in a student-centered peer instruction classroom (Beth Simon, Sarah Esper, Leo Porter, Quintin I. Cutts) (2013)
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Volltext dieses Dokuments
Exploratory homeworks: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 832 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.