Graduating students' designsthrough a phenomenographic lens
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 91 bis 98), 2014
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Zusammenfassungen
We expand upon previous research that looked at the question: "Can graduating students design software systems?" Specifically we want to examine students' understanding of the phenomenon "produce a design." What does this instruction mean to them? In order to investigate student understandings, we examined their designs using a phenomenographic approach.
Our outcome space includes six understandings: (0) the design a layman might produce; (1) a design with some formal notation; (2) a design that uses formal notations to express the static relationships among the parts; (3) a design that uses formal notation to express sequential (dynamic) information, but does not relate that to the static system parts; (4) a design that includes and relates multiple artifacts, both static and dynamic; and (5) a design that relaxes the notations and includes only essential artifacts. The last understanding was found only in our expert's design, and we do not expect it from undergraduates.
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Graduating students' designs: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 3731 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.