/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Personifying programming tool feedback improves novice programmers' learning

Michael J. Lee, Andrew J. Ko
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2011 (Seite 109 bis 116), 2011
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Many novice programmers view programming tools as all-knowing, infallible authorities about what is right and wrong about code. This misconception is particularly detrimental to beginners, who may view the cold, terse, and often judgmental errors from compilers as a sign of personal failure. It is possible, however, that attributing this failure to the computer, rather than the learner, may improve learners' motivation to program. To test this hypothesis, we present Gidget, a game where the eponymous robot protagonist is cast as a fallible character that blames itself for not being able to correctly write code to complete its missions. Players learn programming by working with Gidget to debug its problematic code. In a two-condition controlled experiment, we manipulated Gidget's level of personification in: communication style, sound effects, and image. We tested our game with 116 self-described novice programmers recruited on Amazon's Mechanical Turk and found that, when given the option to quit at any time, those in the experimental condition (with a personable Gidget) completed significantly more levels in a similar amount of time. Participants in the control and experimental groups played the game for an average time of 39.4 minutes (SD=34.3) and 50.1 minutes (SD=42.6) respectively. These finding suggest that how programming tool feedback is portrayed to learners can have a significant impact on motivation to program and learning success.

Von Michael J. Lee, Andrew J. Ko im Konferenz-Band ICER 2011 im Text Personifying programming tool feedback improves novice programmers' learning (2011)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning , Motivationmotivation , Programmierenprogramming

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Personifying programming tool feedback improves novice programmers' learning: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1559 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.