Pattern oriented instruction and the enhancement of analogical reasoningOrna Muller
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 57 bis 67), 2005
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Developing solutions to recurring algorithmic and design problems in various contexts constitutes a fundamental part of computer science (CS) and software engineering. A main principle in software development is the transfer of solutions from previously solved problems to novel ones. The ability to abstract similarities and apply previous productive experiences to new situations relates to analogical reasoning - one of the most important problem-solving heuristics.However, some of the major difficulties that CS students encounter with algorithmic problem-solving involve poor analogical reasoning skills. This paper describes a Pattern-Oriented-Instruction (POI) approach to a computer science fundamentals course. The main principles governing the POI approach lie in defining Algorithmic Patterns - solutions to basic algorithmic problems - and in organizing course problem-solving activities around them. The POI approach is grounded in cognitive theories that deal with an individual's knowledge organization in memory. The knowledge structure is assumed to have implications with regard to problem-solving performance. The aim of our research is to explore how a course designed according to the POI approach affects students' analogical reasoning when they analyze an algorithmic problem and design a solution.
Von Orna Muller im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Pattern oriented instruction and the enhancement of analogical reasoning (2005) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) |
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Pattern oriented instruction and the enhancement of analogical reasoning: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 272 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.