Using case-based reasoning to improve the quality of feedback generated by automated grading systemsAngelo Kyrilov
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 157 bis 158), 2014
|
|
Zusammenfassungen
My research is focused on developing e-learning systems that provide high-quality feedback on student submitted programming exercises. To create such systems we use a new approach of applying case-based reasoning (CBR) techniques which proved to be successful in other areas such as technical support departments and financial institutions. The increased quality of feedback delivered by our system will help to keep students engaged, which in turn will reduce attrition rates. A prototype system has been tested in several undergraduate Computer Science courses with promising preliminary results. The effectiveness of the completed system will be thoroughly evaluated in CS classrooms.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , Feedback (Rückmeldung)Feedback , Informatikcomputer science , Lernenlearning |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Using case-based reasoning to improve the quality of feedback generated by automated grading systems: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 359 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.