Designing a Data-Driven Tutor Authoring Tool for CS EducatorsKelly Rivers
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 277 bis 278), 2015
|
|
Zusammenfassungen
Intelligent Tutoring Systems are highly effective at helping students learn, but have required intensive amounts of development time in the past, keeping teachers from making their own. Data-driven tutoring has made it possible to build these tutors more efficiently. For my thesis work, I intend to build an authoring tool for data-driven tutors that is designed to be used by computer science teachers. I plan to design this system based on data gathered in interviews with CS educators and evaluate it on its usability for new users.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Designing a Data-Driven Tutor Authoring Tool for CS Educators: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 639 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.