Representational Tools for Understanding Complex Computer-Supported Collaborative Learning EnvironmentsCindy Hmelo-Silver, Rebecca Jordan, Lei Liu, Ellina Chernobilsky
Zu finden in: Analyzing Interactions in CSCL (Seite 83 bis 106), 2010
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
To learn and reason effectively about complex phenomena, a central goal in education, learners need opportunities to engage with them. Technology-mediated learning environment, such as simulations, can provide opportunities for learners to formulate, test, refine, and repair their mental models of complex systems. However, technology tools do not stand alone - they are situated in complex learning environments that require consideration of learning at the level of the individual, small group and whole class, as well as consideration of the roles that both the teacher and technology play in scaffolding student learning. While technology can enable the development of rich learning environments, the extent to which and how this technology can be used by teachers and how it influences the nature of student´s collaborative knowledge construction is still unclear. Appropriate analytical tools are needed to represent students´ mediated interactions in computer-supported collaborative learning (CSCL) environments. In this chapter, we present analytical tools that help us construct a comprehensive picture of how learning is mediated over time through a complex interplay of tool use, teacher scaffolding, and collaborative discourse to investigate the mediating roles of technology and teacher and peer scaffolding in CSCL. In particular, we will show how different representations (e.g., CORDTRA diagrams) can provide insight into the complexity of understanding of complex CSCL learning environments.
Von Cindy Hmelo-Silver, Rebecca Jordan, Lei Liu, Ellina Chernobilsky im Buch Analyzing Interactions in CSCL (2010) im Text Representational Tools for Understanding Complex Computer-Supported Collaborative Learning Environments Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , Simulation , social network analysissocial network analysis |
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- DeLFI 2013 (Andreas Breiter, Christoph Rensing) (2013)
- Peer Assessment und Peer Annotation mit Hilfe eines videobasierten CSCL-Skipts (Niels Seidel) (2013)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Representational Tools for Understanding Complex Computer-Supported Collaborative Learning Environments: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 2577 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.