Reorienting Teacher Education to Address Sustainable Development Through WikiQuESDVassilios Makrakis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 83 bis 94), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The purpose of this paper is to reveal how a newly advanced concept 'WikiQuESD' could be utilized as a scaffolding hypermedia tool to enhance preservice teachers´ education for sustainable development (ESD) project-based learning. Through a naturalistic study, based on a group of 30 undergraduate students revealed that the use of WikiQuESD allowed preservice teachers to design and upload interactive ESD projects online through collecting, assessing, and integrating digital material available in the Web. They could also brainstorm, share, and discuss their project ideas, while the instructor could make comments and monitor the development process. These results imply that the learning power of the WikiQuESD and Wiki technology in general can transform teachers from software users to hypermedia authors.
Von Vassilios Makrakis im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Reorienting Teacher Education to Address Sustainable Development Through WikiQuESD Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Reorienting Teacher Education to Address Sustainable Development Through WikiQuESD: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 176 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.