Online Learning Communities in K-12 SettingsSeng Chee Tan, Lay Hoon Seah, Jennifer Yeo, David Hung
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 249 bis 266), 2009
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Zusammenfassungen
This review aims to clarify the concept and boundary of research on online learning communities, identify the major trends of research, and suggest pertinent issues for future research. Four online learning communities, namely, Knowledge Building communities, Quest Atlantis, Virtual Math Team, and Web-based Inquiry Science Environment were reviewed. We compare and contrast the design principles and characteristics of these learning environments along cognitive, social, and technological dimensions. Potential implementation and research issues were discussed, including the contradictions with traditional school cultures and practices, the issues of authenticity versus simulation approach in schools, the cognitive and socio-emotional outcomes of online learning communities, and the possibilities and impact of advances in technologies.
Von Seng Chee Tan, Lay Hoon Seah, Jennifer Yeo, David Hung im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Online Learning Communities in K-12 Settings Dieses Kapitel erwähnt ...
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Online Learning Communities in K-12 Settings: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 144 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.