Information Technology Tools for Curriculum DevelopmentZu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 195 bis 210), 2009
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Zusammenfassungen
The widespread introduction and use of computers in the workplace began in the early 1990s. Since then, computer-based tools have been developed to support a myriad of task types, including the complex process of curriculum development. This chapter begins by briefly introducing two concepts that are bound together in the notion of computer supported curriculum development: the complexity of curriculum development tasks and the possibilities to support performance of such complex tasks. The chapter then focuses on three main types of information technology support tools for this domain: Electronic Performance Support Systems, Knowledge Management Systems, and Repositories. Characteristics of these tool types are described in general terms, and then demonstrated through an example. This chapter concludes with future directions for computer supported curriculum development.
Von Susan McKenney, Nienke Nieveen, Allard Strijker im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Information Technology Tools for Curriculum Development Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Curriculum / Lehrplancurriculum , Informationstechnikinformation technology , Wissen , Wissensmanagementknowledge management |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
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Information Technology Tools for Curriculum Development: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 2147 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.