The Potential of IT to Foster Literacy Development in KindergartenJudy Van Scoter
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 149 bis 161), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Technology is increasingly part of the lives of young children. This article explores the role of technology to support and advance literacy development in kindergarten. Relevant studies support the use and effectiveness of computers in early childhood, when the software is designed and used in ways that address children's developmental needs. Topics discussed include use of technology for literacy in play and exploration, hypertext and electronic books to support emergent readers, integrating technology in the classroom, and the value of IT in the inclusion classroom.
Von Judy Van Scoter im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text The Potential of IT to Foster Literacy Development in Kindergarten Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Buchbook , Computercomputer , Hypertexthypertext , Kindergarten , Zone of Proximal Development |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schulbuch / Lehrmittel |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Potential of IT to Foster Literacy Development in Kindergarten: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 107 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.