Patterns as an Analysis Framework to Document and Foster Excellent E-Learning DesignsZu finden in: Investigations of E-Learning Patterns, 2011
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Zusammenfassungen
Patterns capture whole forms of good design. The question is, what makes a part whole and how can we analyze complex situations into self-contained patterns that can be re-used in new scenarios? In order to give an answer, this chapter first investigates the unfolding of structures into patterns. The gestalt principle that the sum is more than its parts is a ubiquitous concept in pattern theory. In this chapter, the importance of wholeness and organized structures is outlined. It is argued that the instances of a design pattern belong to a form category where the members share a characteristic structure with emergent gestalt qualities, rather than an abstract set of features. The symmetry of pattern instances needs to be described in a specific way that does not reduce the million ways in which a pattern can occur to an abstract representation. In order to be generative, a pattern description must describe the design space. Design patterns describe the variation, as well as the creation of forms, their constraints, and limits. Yet, patterns go beyond the mere description of forms. They also discuss the meaning of forms by interpreting them as solutions to problems. Different levels of problem types, their relation to forces, and multiple views on solutions will be discussed. The chapter will give an answer to why there are so many different description formats and show that they are all about capturing and analyzing whole forms.
Von Christian Kohls im Buch Investigations of E-Learning Patterns (2011) im Text Patterns as an Analysis Framework to Document and Foster Excellent E-Learning Designs Dieser Text erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Das Ganze ist mehr als die Summe seiner Teile. |
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , Gestaltgesetze , patternpattern , Strukturstructure , Theorietheory |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Aehnlichkeit, Das Gesetz der, Figur und Grund, Geschlossenheit, Das Gesetz der |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.