Enhancing computer-supported writing of learning protocols by adaptive promptsErstpublikation in: Computers in Human Behavior 22 (2006) 77–92
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Cognitive and metacognitive prompts are a central support procedure in eHELp a computer-based environment that supports the writing of learning protocols. In order to investigate the effectiveness of adapting prompts, 79 students revised a learning protocol in eHELp either supported by prompts that were adapted on the basis of the results of an integrated learning-strategy questionnaire or a meta-knowledge test, respectively, by randomly selected prompts, or without any support. Adaptive prompts improved the quality of the learning protocols and fostered the acquisition of declarative knowledge and deep understanding, irrespective of the applied diagnostic instrument. In conclusion, open-ended learning tasks like the writing of learning protocols can be made more effective by adaptive support based on prior strategy assessment.
Von Rolf Schwonke, Sabine Hauser, Matthias Nückles, Alexander Renkl im Text Enhancing computer-supported writing of learning protocols by adaptive prompts (2005) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ludwig J. Issing , Paul Klimsa , Rolf Schulmeister | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Konsensillusionfalse consensus effect , Schreibenwriting , Schreiben am Computerwriting with a computer | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schreiben von Hand |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Enhancing computer-supported writing of learning protocols by adaptive prompts: Artikel als Volltext (: , 156 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.